Viral Baju Melayu Ketat Mirip Pakaian Power Rangers Panen Hujatan Netizen

Okezone
 Okezone - Thu, 06 Apr 2023 05:06
 Viewed: 352

PENGUSAHA, Penyanyi, sekaligus Influencer Malaysia Aliff Syukri sedang ramai dihujat netizen gegara tampil menggunakan baju Melayu super ketat di video klip terbaru yang kini viral.

Di sana, Aliff Syukri dengan percaya dirinya menggunakan pakaian Melayu warna biru elektrik dipasangkan dengan sarung dan ikat pinggang besar. Peci hitam di kepala tak lupa ditambahkan.

Sayang seribu sayang, baju yang dipakai Aliff Syukri, pun para penari pria di belakangnya, terlihat sangat ketat hingga menyerupai baju menyelam. Saking ketatnya, material busana yang terlihat mengkilap itu seperti bahan latex.

Setelah video ini disebar Aliff Syukri di Instagram pribadinya, berbondong-bondong netizen memberi komentar pedas. Pengusaha yang pernah diisukan dekat dengan Lucinta Luna itu dianggap merusak budaya Malaysia.

"Power Rangers kah itu?" kata salah seorang netizen, dikutip dari laporan media Malaysia MStar, Kamis (6/4/2023). Lalu, ada juga komentar lain, "Saya rasa pakaian Datuk ini tidak sesuai dengan bulan puasa."

Beberapa netizen menduga, apa yang dilakukan sosok kontroversial di Malaysia ini hanya untuk menarik perhatian. Biar video klip dan musik Hari Raya buatannya yang berjudul 'Cak Cun Cak Raya' banyak didengar.

"Sengaja dia provoke dengan membuat baju Melayu seperti itu supaya orang mengecamnya lalu dia dapat perhatian," kata netizen.

"Orang akan sebut ini marketing, selepas itu akan keluar video menangis sambil minta maaf," sambung netizen lain.

Source: Okezone